Keresőoptimalizálás

Keresőoptimalizálás, bemutatkozunk

keresooptimalizalas1A keresőoptimalizálással foglalkozó új oldal weboldalunk egyik célja, hogy megismertesse a látogatókat a Neunet Bt. tevékenységével. Bemutassa munkáinkat, megismerhessék referencia munkáinkat, amin keresztül láthatóvá válik a kereső optimalizáláshoz fűződő szoros viszonyunk.

Másrészt szeretnénk tovább bővíteni a tudásunk, az eddig megszerzett információ anyagot egy weboldalon összegyűjteni, megosztani, hogy mások is tapasztalatot gyűjthessenek ezzel a feladattal kapcsolatosan.

A SEO kialakulása

A világháló kialakulásának és fejlődésének az elején még nem volt szükség SEO-ra, kereső optimalizálásra. Ahogy egyre több weboldal és így konkurens vállalkozás került az internetre, így megindult a harc az első helyezésért, majd később az első 3 helye egyikéért, még később bizonyos esetekben már csak az első oldalra jutás lehetett cél.

Nagyon sok cég, vállalkozás volt képes különböző, főként ma már tiltott “Black Hat SEO” technikákkal elérni, hogy a nekik jobban fizető ügyfél weboldalát juttassák a keresési találat élére. Ez az Google alap irányelveivel teljesen ellentétes volt, így megindult a harc, amelynek a fegyvere a Google különböző optimalizált, majd később új alapokra helyezett keresési módszertana, algoritmusa. A jelenleg érvényes algoritmus a Panda nevet viseli.

Mire és hogyan használjuk a SEO-t?

Maga a SEO, a keresőoptimalizálás céljának manapság annak kell lennie, hogy jobb helyezést érjünk el a keresőben, növeljük a weboldalunk forgalmát, a látogatók számát, ezen keresztül a vásárlók számát is.

A látogatók viselkedése határozza meg a weboldalunk besorolását és megítélését. Ha a látogató több, sok oldalt megnéz az oldalunkon, olvasgatással tölti az oldalon az időt, mert a tartalom hasznos és érdekes a számára. A kereső ezekből a felhasználói szokásokból igyekszik leszűrni azt a véleményt, hogy az oldalak mennyire jók a látogatóinknak. A feltérképezéssel igyekszik felmérni, hogy mennyire egyedi és értékes a tartalom. Amennyiben azt a visszajelzést kapja, hogy szeretik az oldalunk a felhasználók, hasznosnak találják, szeretnek visszatérni, sok időt töltenek el és ezen felül még egyedi tartalommal is bír, akkor megkapja az oldalunk a bizalmat és jobb rangolást kap, magasabb Google PageRank-ot, előkelőbb helyezést a kereső találati listán (SERP).

Ez egy lassú, időigényes folyamat, ezzel lehetünk képesek azonban egy stabil, biztos pozíciót elérni a versenytársaink előtt.