A Google 200 értékelési szempontja
A Google feltételezett 200 értékelési szempontja, ami alapján a Google kereső figyelembe vesz egy weboldal értékének és így a keresési találatok között megjelenítésének a meghatározásához. Természetesen ez a lista nem a google-től kapott lista, hanem tapasztalati úton összegyűjtött javaslat, ajánlás, de a gyakorlat azt mutatja, hogy ezek betartásával jobb helyezést lehet elérni.
3. rész A weboldal és tartalmának földrajzi elhelyezkedése
A Google igyekszik földrajzilag is behatárolni a keresési találatokat azért, hogy a látogatók a földrajzi helyükhöz legközelebbi, így relevánsabb találatokat kapják meg a keresésükből. Ennek az ellenőrzésnek is van egy értékeli szempontja, amelyet igyekeztünk összeszedni.
- A domain név ország kódja, a domain TLD (ISO 3166 contry code). Célszerűen a magyar találatok között a .hu TLD végződésű domain neveket részesítik előnyben.
- A weboldal tartalmának a nyelve, a nyelvi beállítás. Tehát magyar nyelvű oldalak jobban szerepelhetnek, és nagyon javasolt a Content-language meta tag megadása.
- A weboldalunkra mutató, ebből az országból (TLD alapján). A .hu végződésű weboldalakról érkező linkek száma, minősége.
- A kiszolgáló szerver IP címe alapján meghatározható földrajzi elhelyezkedés. Célszerű magyar weboldalakat magyarországi szerveren üzemeltetni.
- A Google mérnökei és minősített értékelők véleménye. Igyekszik a google humán módon is ellenőrizni a legfontosabb weboldalakat, így egy minőség ellenőrzést végeznek a találatok között.
- A “Google Webmaster Tools”-on belül a földrajzi beállítás helyessége. Jelezzük, hogy Magyarország és a magyar közönség a cél.
- A Google Local, tehát a Google maps-on szerepeljen a vállalkozás, a weboldal. A weboldal, vállalkozás kerüljön fel a google maps-ra, így a google plus-on is legyen oldala. Ezzel is erősítve, pozicionálva az oldal földrajzi helyét.
- Szerepeljen a weboldal text formátumban a weboldal, vállalkozás címe.
- A cím lehetőleg azonos legyen a domain név nyilvántartásban lévő címmel is.
- A látogató számára pontosan jelzett földrajzi elhelyezkedés. Esetleg a látogató földrajzi helyzetének megjelenítése.
- A látogató akár a földrajzi helyzetének megfelelő találatokat kapja az oldalon.
Kérjük vegyék figyelembe, hogy egyes javaslatoknak meg lehet egyszerűen felelni, másokat bizonyos weboldalakon nem kell és nem is lehet megvalósítani. Valamint a folyamatos kereső motor optimalizálással a google bizonyos dolgok jelentőségét módosíthatja, másokat akár meg is szüntethet. Ezért nehéz dolog jó összeállítást készíteni a szükséges dolgokról. Mi inkább csak azért állítottuk össze a listát, hogy egy támpontot mutassunk, hogy mi az az irány ami felé érdemes elindulni, ha jobbá akarjuk tenni a látogatóink számára a weboldalunk.
A bejegyzés csoport
- előző 2. rész a google rangsor 200 tényezője
- a következő: 4. rész a google rangsor 200 tényezője