Hírlevél, kéretlen levél, spam áradat
Manapság is nagy sikernek örvend az üzletszerzés, látogatók szerzése egyik könnyű megoldásának a hírlevélen keresztüli látogató szerzése módszereként a kéretlen levelek kiküldése.
Rengeteg spam és levélszemét szól az email címek árulásáról, a megvehető email címlisták vételének lehetőségéről.
Miért van negatív hatása a kéretlen levelek küldésének?
Főként a nagyobb és fontosabb kereső motorok már régóta harcot folytatnak az internet fölösleges sávszélesség terhelésének, ezen belül a spam áradat káros hatásainak a csökkentése érdekében. Ezen belül a levélszemét csökkentését is célul tűzték ki. Ezen nagy kereső motorok általában forgalmas, nagy felhasználó számú levelező szervereket is biztosítanak, így ezen keresztül képesek rálátni a kéretlen levelek forgalmának egy részére (lássuk csak a gmail.com felhasználását).
Másrészt, amennyiben a webmester eszközök használata során a látogatóinkról is kapnak a keresők információt, amelyből jó rálátásuk lehet az ilyen megoldásokra.
Milyen negatív seo hatása lehet a hírlevél küldésnek?
A hirtelen megnövekedett látogató szám és a látogatók forrása miatt egyértelműen azonosítható, hogy vásárolt látogató forgalomról van szó. A keresők nem támogatják, hogy bármilyen megvásárolt látogató forgalmon keresztül igyekezzük az oldalunkat hasznosabbnak, jobbnak, látogatottabbnak mutatni. Továbbá az oldal megnövekedett látogatószámával jelentősen csökkenthetjük az oldalunkon eltöltött időt, a megtekintett oldalak számát, a látogató/vásárló konverziós rátánkat.
Tehát valóban szerezhetünk ügyfeleket kéretlen hírlevelek kiküldésével, de ezzel keresőoptimalizálási szempontból rontjuk a weboldalunk megítélését. El kell tehát döntenünk, hogy egy jó, stabil, megbízható oldalt szeretnénk üzemeltetni, vagy látogatókat, vásárlókat kívánunk vásárolni az oldalra hírlevélen keresztül.
Amennyiben az utóbbi a fontos, akkor fölösleges lehet keresőoptimalizálásra költenünk, hisz a kéretlen hírlevelek küldésével, az email címlisták vásárlásával többet rontunk a weboldalunk kereső általi megítélésén, mint amit egy profi keresőoptimalizálási cég el képes érni.