Kimenő linkek szerepe a keresőoptimalizálásban
A kimenő linkek szerepe továbbra is megosztja a keresőoptimalizálással foglalkozó társaságot. Egyesek szerint nagyon fontos és nagy szerepet ad ezeknek a kereső. Mások óvatosabban nyilatkozva csak azt mondják, hogy a jó kifelé mutató link pozitív és biztosan nem ront a weboldalunk megítélésében. És persze van, aki azt mondja, hogy nincs rá szükség, hisz az oldalunk megfelelő tartalmával biztosítani tudjuk, hogy a kereső számára így is hasznos legyen.
Akik a kifelé mutató linkelés hátrányát említik, az alábbiakat szokták felróni:
- Elviszi a látogatót az oldalról
- Hibás linkkel többet rontunk, mint segítünk
- Ha jól akarjuk csinálni, sokat kell foglalkozni vele
- Megváltozhat a domainen a tartalom, ami mi nem tudunk befolyásolni
Természetesen igazuk van az ezen a véleményen lévőknek, de talán a legtöbb esetben tudunk olyan megbízható weboldalakat linkelni, olyan külső linkeket használni a weboldal készítése során, hogy a kedvezőtlen hatás felmerülésének minimális legyen a lehetősége.
Akik a keresőoptimalizálásra pozitív hatással járó külső tartalom linkelésének a pártján vannak a következőket állítják:
- Jó és hasznos a kifelé mutató link
- A magas Google PR értékes oldal a mi oldalunkra is emelő hatással van
- Természetes és releváns linket szabad csak használni
Mi lehet egy közös álláspont keresőoptimalizálás és külső link esetén?
Az álatunk ismert, elfogadott álláspont az, hogy jó és hasznos a kifelé mutató link, amennyiben a felhasználó részére ez plusz információval szolgálhat, így egy jó minőségű oldal linkje, kis mértékben a mi oldalunk megítélését is növeli. Azonban itt rögtön meg is kell jegyezni, hogy hibák esetén ezek a hibás linket, gyenge, rossz minőségű tartalomra vagy esetleg megszűnt, tartalomra mutató linkek negatív hatása a seora sokkal nagyobb.