Kimenő linkek szerepe a keresőoptimalizálásban

Kimenő linkek szerepe a keresőoptimalizálásban

A kimenő linkek szerepe  továbbra is megosztja a keresőoptimalizálással foglalkozó társaságot. Egyesek szerint nagyon fontos és nagy szerepet ad ezeknek a kereső. Mások óvatosabban nyilatkozva csak azt mondják, hogy a jó kifelé mutató link pozitív és biztosan nem ront a weboldalunk megítélésében. És persze van, aki azt mondja, hogy nincs rá szükség, hisz az oldalunk megfelelő tartalmával biztosítani tudjuk, hogy a kereső számára így is hasznos legyen.

Akik a kifelé mutató linkelés hátrányát említik, az alábbiakat szokták felróni:

  • Elviszi a látogatót az oldalról
  • Hibás linkkel többet rontunk, mint segítünk
  • Ha jól akarjuk csinálni, sokat kell foglalkozni vele
  • Megváltozhat a domainen a tartalom, ami mi nem tudunk befolyásolni

Természetesen igazuk van az ezen a véleményen lévőknek, de talán a legtöbb esetben tudunk olyan megbízható weboldalakat linkelni, olyan külső linkeket használni a weboldal készítése során, hogy a kedvezőtlen hatás felmerülésének minimális legyen a lehetősége.

Akik a keresőoptimalizálásra pozitív hatással járó külső tartalom linkelésének a pártján vannak a következőket állítják:

  • Jó és hasznos a kifelé mutató link
  • A magas Google PR értékes oldal a mi oldalunkra is emelő hatással van
  • Természetes és releváns linket szabad csak használni

Mi lehet egy közös álláspont keresőoptimalizálás és külső link esetén?

Az álatunk ismert, elfogadott álláspont az, hogy jó és hasznos a kifelé mutató link, amennyiben a felhasználó részére ez plusz információval szolgálhat, így egy jó minőségű oldal linkje, kis mértékben a mi oldalunk megítélését is növeli. Azonban itt rögtön meg is kell jegyezni, hogy hibák esetén ezek a hibás linket, gyenge, rossz minőségű tartalomra vagy esetleg megszűnt, tartalomra mutató linkek negatív hatása a seora sokkal nagyobb.