Tényleg érdemes megvenni forgalmat a weboldalnak?
Egy vállalkozás működéséhez fontos, hogy legyen sok vásárlója, akik tudnak és akarnak vásárolni. Az internet nyelvére ez úgy fordítható le, hogy vásárló csak a látogatók egy részéből lesz, a vevők biztosítják a bevételünket.
Látogató és vásárló konverziós ráta
Először is vizsgáljuk meg a látogatók és vásárlókkal kapcsolatosan a konverziós ráta kifejezést.
Ez konkrétan azt jelenti, hogy a napi látogatóink általában jelentős része, csak ismerkedik a termékünkkel, az árakkal ismerkedik, majd tovább megy egy másik weboldalra, összehasonítja a weboldalakat és így hoz döntést. Elképzelhető, hogy bár nekünk van a legjobb ajánlatunk, de találnak a látogatók egy másik weboldalon egy hasonló jó ajánlatot és már nem térnek vissza a weboldalunkra.
A látogatók másik részéből lesz a vásárlónk, aki megvásárolja a teremékünket, ezzel biztosítva a bevételünket. Ennek a konverziós rátának a növelése kell, legyen a célunk egy jó weboldal készítésével.
Hogyan lehet a konverziós rátát növelni:
- Jobb, gyorsabb, egyszerűbb weboldallal. A látogató egyszerűen, könnyen érhetően ismerkedhessen meg a termékkel. Minden esetleges plusz költségről is információt nyújtsunk, legyen egyértelmű az ajánlatunk.
- Másik lehetőség, hogy alacsony árakkal, ár összehasonlító weboldalakról “vásárlunk” fizetőképes keresletet, jobb konverziós rátával rendelkező látogatókat.
- A látogató számának a növelésével igyekezhetünk, hogy a konverziós ráta csökkenésén át ugyan, de a vásárlóink számát növeljük.
Mi a helyes megoldás, vásároljunk-e forgalmat a weboldalunknak?
Aki ezt a bejegyzést olvassa, az már tud, ismeri a kereső által hozott forgalmat, látogatókat, a keresőkkel támogatja az oldal statisztikáit. Jól látható tehát, hogy ha vásároljuk a forgalmat, akkor ez a keresők tudomására jut. Ezzel együtt a hirtelen megnövekedett látogatói forgalmat a keresők negatívan értékelik, mert könnyen le tudják szűrni, hogy ez egy mesterségesen gerjesztett forgalom, ami nem tükrözi a weboldalunk valódi értékét.
Tehát a véleményünk és tapasztalatunk szerint a vásárolt forgalom mindenképp negatív hatással van a weboldalunkra. Rosszabb esetben a kereső hátrébb is sorolhatja oldalunkat, amivel könnyen és gyorsan elveszíthetjük a korábbi rangunkat. A konverziós rátánk is jelentősen csökken, ami hosszú távon az üzletünkre is rossz hatással lesz. Miért csökken a konverziós ráta? Mert nem releváns, potenciális látogatókat szerzünk, hanem csak rövid időt az oldalunkon töltő forgalmat, ezzel minden mutatónak romlik.
A köztes megoldás az ár összehasonlító oldalakról érkező látogatók már egyel jobb megoldás lehet, mert bár fizetünk a fizetőképes forgalomért, és elvileg vásárlók érkeznek az oldalunkra, ezzel növekedhet a konverziós rátánk, növekedhet a vásárló erő az oldalon, de az ár összehasonlító oldalak jellegéből sejthető módon nagyobb árversenybe vagyunk kényszerítve, ezzel csökken a nyereségünk, így a bevételünk növelése nem biztos, hogy biztosítva lesz. Ezt a megoldást talán lehet támogatni, de célszerű kerülni, mert hosszú távon ez sem a biztos megoldás a stabil üzlet biztosítására.
Véleményünk és tapasztalatunk szerint is a legjobb megoldás, és a keresők által is felismert módszer ha a felhasználók számára egy jól működő, gyors, egyszerű, és könnyen átlátható weboldalt biztosítunk, amely kellő ismertséggel rendelkezik, így viszonylag jó konverziós rátával a látogatókból vásárlót alakíthatunk. A későbbiekben, egy régi, megbízható weboldal visszatérő vásárlói, valamint ajánlói sokkal jelentősebb és megbízhatóbb üzletet készítenek elő, amire már alapozhatjuk üzleti tervünk.
Következtetés a vásárolt forgalommal kapcsolatosan
Amennyiben egy stabil, monoton növekvő üzlet, vállalkozás kialakítása a célunk, akkor az ehhez tartó legjobb út, ha, a weboldalunk egyedi, gyors, tiszta megoldást nyújt a látogatóinknak, és hosszú távon lassan, stabilan biztosítható a látogatók növekedése, a konverziós ráta emelkedése, ezzel a bevételünk emelkedése is.